Calatorii lungi și gurmande „Bucătărie de înaltă calitate”. Să încheiem cu călătoria, să redescoperim gustul pentru călătoria durabilă, pentru planeta care ne întipărește memoria cu o mie de amintiri.

Articol realizat de Patrick-Pierre Pettenuzzo (ziarist freelancer)

Mulți dintre noi visăm la călătorii lungi, unde ne ocupăm timpul admirănd peisajele în timp ce bem ceaiul de la 17:00. Desigur, această imagine fantasmată a lui Epinal ne trimite inevitabil înapoi la literatura lui Agatha Christie și la călătoriile ei în Orient Express. Astăzi, este posibil să descoperiți peisaje de vis și destinații de prestigiu … Fie că traversează Europa, Canada, India sau Africa de Sud, aceste trenuri de lux oferă călătorii și experiență incomparabilă, evadare rivală, lux și confort.

Cele mai luxoase 12 călătorii cu trenul din lume pentru o experiență unică!

7 Stars Japonia

1. Cele sapte stele din Japonia

Venice Simplon – Orient-Express în Europa

2. Venice Simplon - Orient-Express în Europa

The Scotsman Belmond Royal din Scoția

3. The Scotsman Belmond Royal din Scoția

Calea Rovos din Africa de Sud

4. Calea Rovos din Africa de Sud

Exploratorul Belmond Andin din Peru

5. Exploratorul Belmond Andin din Peru

Maharajas Express în India

6. Maharajas Express în India;

Trenul prezidențial din Portugalia

7. Trenul prezidențial din Portugalia

Ghanul care traversează Australia

8. Ghanul care traversează Australia

Canadianul, după cum sugerează și numele său, traversează Canada

9. Royal Canadian Train

Transcantabrico Gran Lujo din Spania

10. Transcantabrico Gran Lujo din Spania

Golden Eagle Trans-Siberian Express în Rusia

11. Golden Eagle Trans-Siberian Express în Rusia

Eastern & Oriental Express în Asia

12. Eastern & Oriental Express în Asia

 

Așadar, într-un moment în care timpul este un lux, tratați-vă la o mică doză de glamour din trecut și lăsați-vă seduși de acest mijloc de transport terestru! Fie că explorăm Anzii sau o insulă japoneză, călătoria cu trenul ne reamintește constant că traversarea unei țări este mult mai interesantă de la sol!

Vă rugăm să rețineți că, pe Le Seven Stars, doar 28 de pasageri pot ocupa un loc în tren, iar cererea este atât de mare încât concurenții trebuie să se înregistreze la o loterie!

La bordul Scoțianului Regal, care trece prin zone si văi bogate de unde vine carne de vită Aberdeen Angus, bogăția de fructe de mare și de somon sălbatic din râuri, masa la bord este o experiență incredibil de gustoasă cu mâncăruri preparate din ingrediente locael. Pranzul poate fi un bol cu ​​midii aburite luate într-un port romantic sau somon afumat servit în tren. La căderea nopții, mâncăruri senzaționale, cum ar fi o salată calda de porumbei cu vinaigrette de coacăze negre, un halibut prăjit picant și mousse somptuos de mere, precum și o selecție mare de lichioruri și whisky din malț. Cu scotianul Belmond Royal, puteți explora lacuri, castele și țara scoțiană … luxul este spa-ul său!

Rovos Rail. O mică bucată din Africa de Sud o puteți explora cu Rovos Rail de pe balcoanele deschise ale mașinii de explorare, priveliștea este extraordinară…

Acești 22 500 km, Incasii obișnuiau să-i realizeze pe jos sau pe spatele unei lame, astăzi este posibil să parcurgeți acelați traseu, dar la bordul luxosului explorator Andmond Belmond!

La bordul Maharajas Express, fiecare mașină are un majordom specific și la fiecare oprire, ni se oferă ghirlande de flori proaspete în timpul unei mici ceremonii de primire …

Bucătarii cu stele Michelin de la The Presidential Train, Portugalia, oferă zilnic ore de delicii gastronomice, însoțite de vinuri regionale. Și în timp ce aștepți masa, te poți relaxa în cabina ta privată urmărind peisajul auriu al văii …

Dacă sunteți cu adevărat lacom The Ghan, Australia, Rezervați în platină: fiecare masă constă din 5 cursuri!

Rusia eternă: Ideea construirii unei căi ferate transsiberiene este atribuită contelui Muraviev-Amursky, guvernatorul general al Siberiei de Est între 1847 și 1861.

În 1857, el i-a cerut căpitanului Romanov, ofițer din statul său, să studieze și să stabilească amenajarea unui drum potrivit pentru autovehicule, care mai târziu ar putea fi transformat în linie de cale ferată. Romanov studiază proiectul. Mouraviev-Amourski întocmește un plan de exploatare a liniei, care ar urma să fie concesionat unei companii private. În schimb, i-ar fi asigurat materiale și muncitori. Contele general, într-un raport din 23 iunie 1858 adresat Marelui Duce Constantin, fratele țarului Alexandru al II-lea, susține seriozitatea studiului făcut de Romanov. Dar provinciile Amur sunt departe de Sankt Petersburg. Administrația centrală nu înțelege rostul construirii unei linii de cale ferată atât de îndepărtată. Acest proiect nu este urmat.

Sub domnia lui Petru cel Mare și apoi a Ecaterinei a II-a (cunoscută ca Ecaterina cea Mare) Siberia a devenit un adevărat centru de interes pentru autorități. Sub impulsul marilor idei ale Iluminismului, geografii au întocmit primele hărți și au realizat un studiu al topografiei imensei regiuni. Oamenii de știință și soldații organizează expediții de recunoaștere în regiuni a căror existență era încă imposibil de imaginat. Tot în această perioadă a trecut prin mintea bărbaților vremii ideea – nebună – de a lega Sankt Petersburg de Beijing.

Astfel, în 1781, #Voltaire, un mare rusofil, ocupat să scrie o biografie a lui Petru cel Mare, scria într-o scrisoare către sponsorul lucrării: „Este foarte posibil să mergi de la Sankt Petersburg la Beijing pe uscat, nu traversând doar o zonă limitată. numărul de munți și râuri.

Odată cu ambițiile de expansiune spre Estul Imperiului Rus, Siberia devine centrul preocupărilor autorităților politice și militare. În 1806, un guvernator general a fost numit pentru a administra cele două zone administrative care formează acum Siberia de Est și Siberia de Vest.

De la începutul secolului al XX-lea, se poate face legătura cu trenul Moscova, situată în estul îndepărtat al Rusiei, cu Vladivostok, în Orientul îndepărtat al Rusiei. Peste 10.000 km de căi ferate au fost construite în Rusia din ordinul lui Nicolae al II-lea.

Astăzi, o călătorie pe Transsiberiană este de neuitat, mai ales dacă te afli la bordul unui tren de croazieră confortabil cu opriri, un program bun de vizite, spectacole, descoperiri de peisaje magnifice. Aș recomanda filiala Transmongoliei, Moscova-Beijing sau Beijing-Moscova, cu schimbarea de tren obligatorie și distractivă la granița cu Mongolia. Traversarea Gobi, acest deșert de mare altitudine din Mongolia, este de neuitat, la fel ca și descoperirea magică a acestei bijuterii care este Lacul Baikal. Diferitele ramuri ale acestui tren legendar fac parte din cea mai mare rețea de cale ferată din lume, cu peste 85.000 de kilometri de cale ferată. Trenul este foarte prezent în viața de zi cu zi a Rusiei. Este atât de legat de istoria sa încât în ​​această țară, ca și în India, există un Minister al Căilor Ferate!

În Expressul Trans-Siberian, de la Moscova și în toată Rusia până la Vladivostok, călătoria de 14 zile. Fără zbor, site-ul „Rusia Altfel” oferă o formulă ECO la primul preț la 996 € care nu include: Bilete de avion, vize, mese neincluse în program, cheltuieli personale, bilete de metrou.

La bordul Eastern & Oriental Express, un tren de lux care transportă pasageri între Singapore, Malaezia și Thailanda, lansat în septembrie 1993, decorul interior este o armonie dintre mătase, broderie malaeziană și lemn de cireș …

Bucătărie excepțională, în principal locală.

Gătitul într-un tren reprezintă provocări evidente, cum ar fi spațiul limitat, disponibilitatea apei și gestionarea energiei electrice. Cu toate acestea, cu o planificare atentă și creativă, acești bucătari extraordinari produc mâncăruri memorabile și delicate toată ziua.

India: Toate gustările servite în tren sunt preparate cu ingrediente proaspete, fie ele salate sau preparate gastronomice

Tacâmurile luxoase sunt placate cu aur și argint și fiecare piesă a fost lucrată cu gust cu litera „M” înfășurată artistic într-un stil caligrafic. Prezentarea culinară la bord este pur și simplu impecabilă.

Toate preparatele Maharajas Express sunt preparate cu condimente organice, iar condimentele le oferă și o aromă mai autentică.

Trenul servește, de asemenea, o varietate minunată de bucătărie indiană și internațională, care poate fi personalizată în funcție de cererea clienților. In meniu sunt cele mai bune preparate chinezești, continentale, italiene și multe altele. Și nu uitați de cele mai bune preparate din bucătăria indiană din regiunile – Kashmiri, Punjabi, Awadhi, Rajasthani, India de Sud etc.

Bucătarul francez Martineau, care oficiază la Eastern & Oriental Express, înlocuiește coastele tipice de porc cu obrajii de vită, care emană o aromă bogată și grăsimi marmorate care le fac ideale pentru gătirea lentă. Ca și acompaniament: ciuperci bao și caise sotate, mousse de cartofi cremos oferă un plus de plăcere.

Chef Christian Bodiguel nu are nici stea Michelin, nu este nici vedeta, dar are un tren! ceea ce îl face unic în lumea gastronomiei. Într-adevăr, timp de mai bine de treizeci de ani, el a condus bucătăriile legendarei Venice Simplon-Orient-Express. O provocare zilnică, care începe în fiecare dimineață cu încărcarea, într-o oră a 2 tone de mâncare! „Gătitul într-un tren nu tolerează nici o întârziere și nici vreun act de uitare”, spune bucătarul. Între înlănțuirea vagoanelor și natura înghesuită a celor trei bucătării de 12 m2, Christian s-a adaptat: brigada de doisprezece persoane care își țin brațele și picioarele ușor încordate pregătite în orice moment pentru a bloca poziția si echilibrul în caz de frânare, servind farfuriile pe prosoape, astfel încât acestea să nu alunece. Gatitul prajit este interzis, deoarece este prea periculos. „Am încălcat regula pentru fiul lui John Travolta, care dorea cartofi prăjiți!”, admite bucătarul, care nu și-ar lăsa bucătăria pe roți pentru nimic în lume.

Sunteți întotdeauna servit în funcție de dorințele dvs. în timpul călătoriei dvs. în acest tren mitic. Din acest motiv, trenul Orient Express l-a chemat pe 2016 pe bucătarul francez Yannick Alléno să conecteze mâncărurile mitice ale vremii cu specialitatea culinară franceză.

Articol realizat de Patrick Pettenuzzo (ziarist freelancer)

Subscribe to newsletter

Partener strategic si sustenabil