Jambon-Beurre, tradiționalul si popularul sandwich Frantuzesc

« Jambon-Beurre », tradiționalul si popularul sandwich Frantuzesc si cota sa de piata  din 2008. 

                                                                                                                                                         sursa fotografie http://www.lefigaro.fr 

În 2008, Salonul Sandwich & Snack creează evenimentul datorită Indecelui de piata Jambon-Beurre©, un instrument revoluționar de măsurare a pieței fast-food bazat pe un segment cheie de produs. În fiecare an, se poate oferi prețuri de referință pentru diverși actori de consum Hors Domicile și de a evidenția diferențele de preț în funcție de densitatea din diferite zone.

Pe o piață în creștere, sandwich-ul Jambon-Beurre confirmă supremația dar pierde cota de piata.

În 2014, piața de tip sandwich în Franța este în creștere în volum și valoare, cu 2.144 miliarde de unități consumate și o cifră de afaceri de 7.27 miliarde € (o creștere de respectiv 1,85% și 3 41% față de 2012). Sandwich Jambon-Unt reprezeinta 58% din sandwich-uri consumate ce reprezinta mai mult de 1,2 miliarde de unitati, dar a pierdut în mod semnificativ cota de piață: – 5,39% din 2012. Printre motivele pentru această scădere, o concurenta directa și indirecta din ce în ce mai importanta: „În segmentul de fast-food, Franța a crescut de la 2 produse – un sandviș și un hamburger, la mai mult de 30 de produse ! „.

Prețul său a crescut constant în ultimii trei ani, cu o creștere de 7,54%, din 2010. Rețineți că inflația prețurilor cumulativă de alimente în aceeași perioadă este de 6,30%. Prin urmare, prețul sandwich Jambon-Unt crește mai repede decât prețurile altor produse de catering.

Cu un preț mediu de € 3,29, Parisul este cum era de așteptat, cel mai scump oraș, urmat de Marseille (€ 3.17) și Toulouse (3.10 €).

5 tendințe majore de snacking

– Cresterea in gama a produselor de masa

– Diversificarea intensifică cu nu mai puțin de 38 de produse conceptualizate în Snacking în Franța

– Francezii mănânca de mai multe ori în afara orelor tradiționale de masă.

– „Personalizarea” și „preparat la minut” atrage din ce în ce mai mulți consumatori preocupati de ceea ce mănâncă.

– Diferența dintre viteza de distribuire a produsului dorit de către consumator și rata la care se consumă același produs. Francezii cresc substanțial timpul lor de consum, dar sunt de neclintit în timpul lor de călătorie și de distribuție.

Nebunia Burger : 970 milioane de unități consumate în 2013!

Dacă sandwichul Jambon-Beurre rămâne lider, este serios amenințat de un sandwich cald: Burger! Fenomen real, care, în aproape 10 de ani, le-a câștigat inima francezilor in mod spectaculos.

Dacă în anul 2000, Franța a fost una dintre puținele țări din lume în care duelul sandwich-ul bagheta versus sandwich burger a dominat piata cu 9-1 ca rata de consum, în 2013 este de 2-1.

Trei din cele mai bune sandwich-uri « Jambon-Beurre » din Paris


                                                                                                                                                                                                 sursa fotografie www.meltyfood.fr 

Cu toate ca se confrunta cu o concurență puternică de noi tendinte de snacking, snadwich-ul Jambon-Unt s-a vândut in 1,243 miliarde unitati în Franța în 2013, adica 58 % din toate sandwich-uri de consumate.

Test. Clasament nostru final Jambon-Unt dateaza din 2008, iar câștigătorul a fost Yves Camdeborde regele  street food cu conceptul sau Crêperie du Comptoir, redenumit Avant – Comptoir. De atunci, noi artizani au intrat pe piata, avand un bagaj mare de cunostinte si creativitate, elaborand astfel sandwich-uri excelente. În această junglă plină de Jambon-Unt, a fost necesar să se decidă și să se concentreze pe cele mai bune locuri din capitala. Excelenta este, de obicei la plural, dacă aveau grija ca pâinea sa fie de calitate, aceasta fiind a priori, de asemenea atentia sporita a fost si pe umplutura. Metodă Sandwich a fost achiziționate în mod anonim, în dimineața zilei de degustare, cand a gustat in mod blind, în conformitate cu o grilă de lectură predeterminata, de către un juriu format din jurnaliști și critici gastronomi.

Patru criterii, a marcat 5 puncte pentru un scor final de 20. Fie aspectul și calitatea de pâine, garnitură (Jambon si unt de calitate), aromă în gură și, în final valoarea. O modalitate de a reechilibra notația, deoarece prețurile variază de la € 3.40 până la 8 € (de Terroir Parisien, care ar fi putut fi primul in clasament daca pretul lui n-ar fi fost prohibitiv). În acest din urmă criteriu, n-am luat, de asemenea, în considerare dimensiunea fiecarui exemplar, generozitatea facand parte din plăcerea de degustare.

1 Chez Aline Paris 11 ; Nota : 17.5/20 pret : 4.50 Euro

2. Terroir Parisien 02 ; Nota 16.5/20 (Yannick Alleno) prêt : 8 Euro

3. Le Petit Vendôme 02 ; Nota 16/20 prêt : 4.5 Euro

Pâine. Bagheta tradiționala realizata din cele mai bune materii prime – drojdie naturală, făină de provenienta din Culture Raisonnée Contrôlée, produse de sezon și locale – din respect pentru mestesugurile traditionale.

Untul. Unt Sărat de Borniambuc (Fort Moville, Eure). Mai puțin celebru decât concurentul său Breton Bordier, se gaseste în inima Normandiei este secret bine păzit de cunoscatori.

Gustul real de Jambon traditional.

Jambon. Nu este surprinzator ! Câștigătorul nostru este căptușit cu un adevărat șuncă numit Prince de Paris, fără coloranți sau conservanți, acesta este recunoscut prin feliile sale mari si onctuoase ce se topesc in gura. Pulpele de porc Breton sunt livrate sărate de zi cu zi, apoi la cuptor la 68 ° timp de opt ore și sunt vândute la cei mai bun măcelari dîn capitală.

Productia exclusiva, Prince de Paris este diferit, are gust de flore de sare de mare, fără a crește conținutul de sodiu. Aceasta este unul din secrete ceea ce face originalitatea și aroma sa unică.

Apreciata de gurmanzi, renumita pentru gustul și calitățile de gatit, sarea Guérande este o sare dulce natural, care îmbunătățește gustul și aroma de carne. Pentru a aprecia pe deplin ” Prince de Paris „, ar trebui să fie consumat în felii subțiri și, dacă este posibil, în aceeași zi cand se taie, la temperatura camerei. Preparat in mod traditional dupa o retetea veche, culoarea sa inițială se atenuaze, dar aceasta nu afectează calitatea și gustul sau. Jambon cu sare de Guerande, un gust de tradiție … Într-o atmosferă prietenoasă, invitați-vă prietenii la un „Prince de Paris.” Degustati-l pur și simplu, însoțit cu castraveciori, ceapa, o salata delicioasa de fasole verde proaspătă și o pâine bine coaptă de țară … și pentru fanii mustarului, cu muștar forte de Dijon.  Jambonul” Prince de Paris „, poate fi servit rece, cu macédoine de legume, sau mai sofisticat, cald, cu spanac și un sos cremos Madeira, niște cartofi fierti la abur, însoțiti de un bordeux servit la temperatura camerei. Răsfățați-vă cu un picnic de lux cu „Prince de Paris.” Ii veti bucura pe cei dragi cu sandwich-uri delicioase decorate cu rosii, oua fierte tari …