Renumitul eveniment “Săptămâna Gustului” se va desfăşura anul acesta şi la Bucureşti, în perioada 17-23 octombrie 2011 şi va angrena bucătari profesionişti, restaurante de top, specialişti în industria agro-alimentară şi nu în ultimul rând elevi şi studenţi, principala „ţintă” a acestui eveniment.

Manifestarea are ca parteneri Ministerul Educaţiei, Ministerul Agriculturii şi Asociaţia Naţională a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism şi va cuprinde următoarele evenimente: „Lecţiile Gustului”, “Mesele Gustului”, „Atelierele Gustului” şi “Chef în campus”.

Ce prespun aceste evenimente? “Lecţiile Gustului” sunt lecţii de gust ţinute de către profesioniştii din industria agro-alimentară (bucătari, brutari, patiseri, cofetari ş.a.) către elevii din clasele primare. Peste 35.000 de elevi se estimează că vor participa la Lecţiile Gustului la ediţia din acest an.

Evenimentul “Mesele Gustului” angrenează 5 restaurante de top din Capitală: Epoque, Market 8, Maxim, French Bakery şi Coffe Break. Practic Mesele Gustului oferă publicului larg o varitetate de bucătării ale timpului nostru la preţuri atractive. Evenimentul „Chef în Campus” are ca obiectiv schimbarea prejudecăţilor în rândul studenţilor, demonstrându-le că a mânca bine, bun şi ieftin este posibil. De asemenea vor fi organizate şi Ateliere ale Gustului. Şcoala, spun organizatorii, joacă un rol foarte important în trezirea şi descoperirea gustului.

Prima zi a Gustului a avut loc pe 15 octombrie 1990 în Franţa, când 350 de bucătari chefi au împărtăşit prima lor “Lecţie de Gust” în şcolile pariziene. În 1991 Ziua Gustului devine Săptămâna Gustului. Astfel, 1200 şefi împărtăsesc din nou „Lecţii despre Gust”,  către 30.000 de elevi. Aproape 500 de mari restaurante se alătură. Sprijinită de 3000 de Şefi Bucătari, Săptămâna Gustului atinge în prezent 90.000 copii.

În România, lecţiile gustului s-au desfăşurat în premieră la Şcoala Centrală din Bucureşti în data de 9 Noiembrie 2010, pe parcursul întregii zile, la care au participat atât elevi din clasele primare cât şi din clasele de gimnaziu.
Valorile pe care le promovează acest eveniment sunt: educarea gustului consumatorilor, în special al copiilor, informarea transparentă şi pedagogică despre produse, originile lor şi modul de producţie, plăcerea gustului şi încurajarea unei alimentaţii sănătoase. Mai multe informaţii despre Săptămâna Gustului puteţi citi pe site-ul evenimentului.

Subscribe to newsletter

Partener strategic si sustenabil